• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Är man lite skadad när man vaknar med hjärtklappning för att man har drömt att risken gick från 3% till 8% istället för ner till under 1% som den borde..

Snälla UC, bara uppdatera så jag slipper gå på nålar längre... Så mkt som hänger på denna uppdatering!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Hos mig har det uppdaterats. Nollat credway och betalat av ytterligare en mindre kredit sedan senaste uppdateringen. Sjunkit från 18,5 till 17,5 % sedan igår. Rätt besviken men kanske inte skulle väntat mig mer med tanke på övrigt skuldbörda.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Dock är inte UC:s register över kreditengagemang uppdaterat än. Krediterna som jag betalat ned står fortfarande som fullt utnyttjade. Uppdateras UC:s register löpande eller hur ska jag tolka det? Det har även försvunnit ett gäng förfrågningar sedan några dagar tillbaka...
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag är inte helt säker, men ibland får jag känslan av att allt uppdateras lite stötvis runt den 15:e. Som att det dras i lite olika spakar under några dagar och att det kan hoppa lite fram och tillbaka då tills allt är uppdaterat och scoren etableras.

FF tror jag alltid uppdateras kontinuerligt.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Dock är inte UC:s register över kreditengagemang uppdaterat än. Krediterna som jag betalat ned står fortfarande som fullt utnyttjade. Uppdateras UC:s register löpande eller hur ska jag tolka det? Det har även försvunnit ett gäng förfrågningar sedan några dagar tillbaka...

Det kommer nog en större förändring när kreditengagemanget uppdateras..

Jag hade 1,16% innan credway, sen upp till 3,2%.. ligger just nu på 3,06 innan uppdateringen.

Har löst och avslutat credway och även nollat ett lån på 150k.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Dock är inte UC:s register över kreditengagemang uppdaterat än. Krediterna som jag betalat ned står fortfarande som fullt utnyttjade. Uppdateras UC:s register löpande eller hur ska jag tolka det? Det har även försvunnit ett gäng förfrågningar sedan några dagar tillbaka...
Betalades krediterna senast sista maj? Eller efter det?
Står det april eller maj för dig uppdaterat? (Under krediterna)

Betyget kan förändras när ff försvinner men inte alltid det gör det. Om det förändras då uppdateras det midnatt då ff togs (1 år senare)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jag kan inte ens logga in hos UC.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Aa, just det. Krediterna betalades i början av Juni. Det innebär ju att uppdateringen kring kreditengagemang syns nästa månad. Tänkte inte på det...:/ Det står att det är uppdaterat sista April.

Betalades krediterna senast sista maj? Eller efter det?
Står det april eller maj för dig uppdaterat? (Under krediterna)

Betyget kan förändras när ff försvinner men inte alltid det gör det. Om det förändras då uppdateras det midnatt då ff togs (1 år senare)
 
T

Tordas

Gäst
Poäng: 0
Förstår inte detta med UC. Hur får man ner kreditbetyget (har idag 27,8%) och UC score 453. Alltså helt värdelöst.

Inga UC förfrågningar . 4 lån på totalt 357.000 kr till höga räntor. inga kreditkort. Årsinkomst 338.000 kr.

Måste förbättra betyget för att få samlingslån. Men hur??

Tacksam för svar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp